حجت‌الاسلام صدوقی: تدوین مبانی فرهنگی درمدیریت فرهنگی لازم است

۰۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۹ کد : ۵۳۴۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۰۲
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: در هر مدیریت فرهنگی لازم است بخشی به نام مبانی فرهنگی تدوین گردد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: در هر مدیریت فرهنگی لازم است بخشی به نام مبانی فرهنگی تدوین گردد.

حجت‌الاسلام علی صدوقی در سلسله نشست‌های کارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان، با بیان اینکه مبانی فرهنگی – تربیتی فعلی ما شفاف نیست، اظهار داشت: درهر برنامه فرهنگی باید لیست انتظارات مشخص باشد یعنی هر احتمالی را در نظر بگیریم.

وی، با اشاره به اینکه برای برنامه فرهنگی نخست باید هدف روشن باشد افزود: مسیر منتهی به این هدف نیز باید روشن باشد، موانعی که در مسیر هست شناسایی کنیم و طریق عبور از این موانع را هم یاد بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: شناخت نیازهای واقعی مخاطب برای یک کارشناس فرهنگی از ارکان اصلی وظایف اوست که اگرنسبت به آن بی‌توجه باشد خسارات حاصل از آن قابل جبران نخواهد بود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم اذعان داشت: اتاق فکر فرهنگی باید همیشه فعال باشد ولازمه‌ی آن مطالعه است.  

این استاد حوزه و دانشگاه  افزود: آموزش مبانی مهم انقلاب اسلامی جهت استفاده در مدیریت فرهنگی و نگاه‌های کاربردی عرصه فرهنگ بایستی به ترتیب توسط (حوزه، دانشگاه ونهادهای فرهنگی) انجام پذیرد.

وی، مطالعه و تحقیق، تدوین برنامه و تدوین عملیات و نظارت بر عملیات را از مبانی کارهای فرهنگی دانست و یادآورشد: ما اضافه بر وظایف کارمند نباید از او کاری بخواهیم  بنابراین برنامه‌های فرهنگی نیز باید هم سنخ کار آنها باشد و کار باید از کمیت به کیفیت برسد.

 

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنانش به  ایجاد و فعال کردن کانون‌های خود جوش دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی دانشجویان باید منطبق بر قوانین دانشگاه باشد.

حجت‌الاسلام صدوقی، ایجاد رابطه عاطفی متناسب با مخاطب  جهت (رفع نیازهای عمومی) را لازم دانست و گفت: با یک تحقیق میدانی نیازهای دانشجویان را شناسایی کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزی متناسب داشته باشید.

نظر شما :