بیانیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه کاشان به مناسبت سالروز حماسه 9 دی

۱۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۹ کد : ۵۳۴۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۹۳
.

 

بِسمِ رَبِّ الشُّهَداءِ و الصِّدّیقین

 

«نهم دی 88 ، حادثه کوچکی نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکتِ بزرگِ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود»

 

سلام و صلوات خداوند به روح پر فتوح بنیانگذار راحلِ نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام‌خمینی (ره)، هم او که با صبر و پافشاری در راه خدا، بزرگ‌ترین اتفاق قرن حاضر را رقم زد و تنها نظام الهی را با همراهی ملت شریف ایران اسلامی بنا نهاد.

 

و درود بی‌پایان به ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی، همان‌ها که از جان پاک خویش و شیرینی‌های زندگی و همسر و فرزندان و پدر و مادر و عزیزان خویش گذشتند تا ما امروز، در کمال آسایش و اقتدار باشیم.

 

و سلام و تحیت به تمام مجاهدان راه حق و حقیقت، و سربازان و خادمان اسلام عزیز، و میراث انبیاء الهی، به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) .

 

نهم دی ماه سال 88 به عنوان برگ زرینی از دفترِ پرافتخار و سراسر عزت تاریخ کشور ایران اسلامی، پیام ولایت مداری ملت بسیجی و قدرشناس را به جهانیان فریاد زد، و مردم بصیر و انقلابی با حضورِ پرشکوه و یکپارچه در آن راهپیمایی عظیم نشان دادند که توطئه­ها و نقشه­های استکبار جهانی و نوکران دست آموز آن نخواهند توانست در ادامه راهِ شهدا و امامِ شهیدان خلل ایجاد کنند!

 

با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، دشمنان اسلام و انسانیت با ترفندها و توطئه‌های گوناگون کوشیدند تا درخت تناور انقلاب را از پا انداخته از مجاهدت‌ها جلوگیری کنند. به عزت و افتخار این ملت سربلند و سرافراز خاتمه داده و برای همیشه جمهوری اسلامی را از بین ببرند و نظامی با اراده و خواست خود جایگزین کنند غافل از آنکه انقلابِ خمینی ریشه در نهضتِ حسینی، کربلا و عاشورا دارد و هیچگاه این نور خدایی خاموش نخواهد شد.

 

«یُریدون لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نوره وَ لَوکَرِهَ الکافِرون» (صف آیه 8)

 

حماسه نهم دی ماه ملتِ ایران نشان داد مردمِ فهیم ایران همچنان زنده و بیدار و پای در رکاب، آماده­ی اطاعت از ولیِ خود در صحنه حضور دارد و دست از آرمان­هایش بر نخواهند داشت.

 

مردم ایران اسلامی در 9 دی ماه ثابت کردند که در فضای غبارآلود فتنه‌ها و سکوت مرگبار خواص بی‌بصیرت، رهبرِ خود را تنها نمی‌گذارند و توطئه‌های استکبار جهانی و عوامل فریب خورده داخلی را یکی پس از دیگری خنثی می‌کنند.

 

یوم‌الله عظیم و مردمی ٩دی تجلی دوباره­ی کلام امام راحل بزرگوار بود که این مردم از مردم حجاز در عهد رسول‌الله و امیرالمؤمنین(ع) برترند. عمل به هنگام و تشخیص بموقع و تجلیِ ایمانِ دینی در دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری مهمترین ویژگی 9دی است، این ویژگی به حدی بزرگ بود که از نگاه رسانه‌های دوست و دشمن پنهان نماند.

 

 

9دی، عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی بصیرتی در ماجرای سقیفه پاک کرد. 9 دی، درد کوته بینی حکمیت را تا حدودی التیام داد و بر آن مرهم شد. 9 دی، سوزش خیانت جمل و نهروان را کمی التیام بخشید و از تکرار غربت 25 ساله­ی علی جلوگیری کرد. 9 دی، فرق کوفه و تهران، عراق و ایران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند. در این روز بصیرت و ولایت، ایران، بدون خواست سفیر حسین، بیعت مجدد کرد و بر سر بیعتش ماند. و حقا که مردم ایران اهل بصیرت‌اند و نه اهل کوفه و این مدال افتخاری است که در جای جای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره شده است. در 9دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید.

 

حماسه 9 دی در راستای بزرگداشت قیام اباعبدالله و ادامه حماسه 22بهمن 57 و 23تیر 78 بود و همین نکته رمز ماندگاری آن در تاریخ است، همان‌طور که حماسه امام حسین علیه‌السلام ماندگار شد، هر حرکتی که از قیام عاشورا منبعث شده و به ایشان متصل شود ماندگار خواهد شد!

 

از آنجایی که دانشگاه مبداء همه تحولات است، ما دانشگاهیان باید هشیارتر از دیگر اقشارِ جامعه، با بصیرت و درکِ انقلابیِ حوادث و اتفاقات، و حضوری گسترده و مداوم، با نگاه به سرچشمه­ی معارفِ ولایت و رهبری، راه را گم نکنیم، تا کشتی نجات ملت­ها را با گذر از طوفان­ها و موج­های خطرناک به ناخدای اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بسپاریم.

 

اینک ما دانشجویان سراسر کشور که فرزندان معنویِ حضرت روح‌الله هستیم به عنوان زنده‌ترین نسل انقلاب، مصمم‌تر از همیشه با پیدا کردن راه خود که همان دفاع از ولایت، انقلاب و آرمان‌های متعالی است، با افزایش بصیرت و آگاهی خود، میثاقی نو از دل و جان با مقتدایمان می‌بندیم و در راه تحصیل و پیاده کردن آرمان‌های بلند انقلاب از هیچ حرکتی باز نمی‌ایستیم.

از طرف بچه­ های بسیج، جامعه اسلامی، هیات فاطمیون، کانون های نگاه سبز، رسانه، قرآن و عترت و شهداء...


نظر شما :